Translate

2014/11/24


Śmiech to zdrowie, jak mówi znane porzekadło. Jednak czy naprawdę pamiętamy o tym na codzień? Oraz, co ważniejsze, czy zdajemy sobie sprawę z tego, jak wielkie znaczenie ma uśmiech w relacjach z innymi?

Piszę ten tekst nie tylko dla Was, ale także dla siebie, ponieważ niestety nie należę do osób u śmiechniętych z natury a moim naturalnym stanem jest smutek i refleksyjność. Jednak kto lubi ponuraków? 

Dzisiejszy post piszę nie tylko opierajac się na teorii, ale przeprowadziłam w moim życiu kika eksperymentów związanych z uśmiechaniem się.

Pierwszy test przeprowadziłam jako nastolatka będąc pod wrażeniem ksiązki Kwiat Kalafiora Małgorzaty Musierowicz, w którym bohaterowie zakladają grupę Eksperymentalny Sygnal Dobra. Grupa ta bada wpływ uśmiechu na innych ludzi, uśmiechając sie do wszystkich napotkanych osób. Postanowiłam robić to samo. Uśmiechałam się do każdej mijanej osoby i co się okazało? Jak możecie się domyśleć, w 9 na 10 przypadkach ludzie odpowiadali mi uśmiechem.

Kolejny eksperyment przeprowadziłam już jako dorosła osoba, również po przeczytaniu ksiązki, tym razem była to książka "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi", notabene jedna z najlepszych książek, jakie czytałam. Byłam pod tak ogromnym wrażeniem tej książki, że przez jakiś czas żyłam ściśle według jej zasad i moje życie w tamtym czasie zupełnie się zmieniło. Miałam wówczas kilka bardzo trudnych spraw do załatwienia i niesamowite było, jak łatwo udało mi się je rozwiązać, głownie za pomocą szczerego życzliwego uśmiechu.

Każdy rozdział książki "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" to mistrzostwo świata, jednak dziś chciałam Wam opowiedzieć, co Dale Carniegie pisze właśnie na temat siły uśmiechu w rozdziale "Jak zrobić dobre wrażenie".

Gdy usmiechamy się do drugiego człowieka, nasz uśmiech mówi: lubię cię, czynisz mnie szczęśliwym, ciesze się, że cie widzę. Dlatego właśnie psy są tak przez nas kochane. Tak bardzo cieszą się na nasz widok, że omal nie wyskoczą ze skóry. Naturalne jest więc, że one tez nas cieszą. Tak samo działa usmiech dziecka. Spotykając ludzi musisz się autentycznie cieszyć, jeśli chcesz, żeby oni także cieszyli się ze spotkania z Tobą.

Siła usmiechu jest olbrzymia nawet jesli nie widać tego, że się uśmiechamy. Podobno w Stanach Zjednoczonych firmy telefoniczne maja program o nazwie "potęga telefonu", który oferowany jest pracownikom używającym telefonu jako narzędzia sprzedaży. Podczas kursu pracowników uczy się, aby usmiechali się rozmawiając przez telefon. Ten usmiech będzie słychać w glosie sprzedającego.

Pytanie, co zrobić, gdy nie mamy ochoty się uśmiechać? Należy zmusić się do smiechu. Zachowuj się tak, jakbyś juz był szczęśliwy, a zobaczysz, że faktycznie będziesz szczęśliwy. Tak więc, jeżeli nic nas nie cieszy, prosta recepta na odzyskanie radości życia brzmi: wyprostuj się, działaj i mów, jakbyś już był zadowolony.


Chińskie powiedzenie mówi: człowiek, który się nie usmiecha, nie może tworzyć sklepu.

I na zakończenie kilka porad amerykańskiego pisarza i filozofa Elberta Hubbarda, które każdy z nas powinien wziąć sobie głęboko do serca:
"Ilekroć wychodzisz na zewnątrz miej radosną minę, noś głowę wysoko, jakbyś miał na niej koronę, i do samego dna nabieraj powietrza w płuca. Upijaj się słońcem, witaj znajomych uśmiechem i w każdy uścisk dłoni wkładaj całą duszę. Nie obawiaj się, że zostaniesz źle zrozumiany, i nie trać ani minuty na myślenie o wrogach. Spróbuj jasno nakreślić sobie w umyśle cel, do którego zmierzasz, a potem skieruj się tam bez zbaczania z drogi. Nie przestawaj mysleć o wielkich i wspaniłych rzeczach, które chcesz zrobić, a wraz z upływem dni przekonasz się, że podświadomie chwytasz wszelkie sposobności do spełnienia marzeń(...). Wyobraź sobie zdolnego, uczciwego i pożytecznego człowieka, którym chcesz być, a ta idea z godziny na godzinę przemieni cię w takiego właśnie osobnika. Myśl jest najważniejsza. Utrzymuj się w tym myśleniu- bądź odważny, uczciwy i miej dobry charakter. Myśleć to właściwie tworzyć. Osiągamy wszystko, czego prawdziwie pożądamy, i każda szczera modlitwa jest wysłuchana. Stajemy się tacy, jak ci, których nosimy w naszych sercach. Miej radosna minę i noś dumnie koronę na swojej głowie. Potrafimy z larwy zamienić się w motyla."




Categories: ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz