Translate

2014/10/08

Podobno składniki odżywcze znajdujące się w warzywach i owocach sa wchłaniane przez nasz organizm 4 razy szybciej, jeżeli przyjmowane są w postaci płynnej niż stałej, a sok z wyciskarki posiada około 40% wiecej witaminy C i 60% wiecej witaminy A niż ten z tradycyjnej sokowirówki.

Marzyłam o zakupie wyciskarki od dawna, jednak jak wiadomo jest to spory wydatek i ciągle nie mogłam się zdecydować. Wreszcie uznałam, że będzie to na 100% dobra inwestycja. Zdecydowałam się na Hurom HU-100 (dlaczego tą i jaka jest różnica pomiędzy wyciskarką i sokowirówką pisałam tutaj). Dzisiaj do mnie dotarła.



Najbardziej chciałam w białym kolorze, ale w momencie, gdy podjęłam decyzję o zakupie, u jedynego dostawcy w UK, jakiego znalazłam, była już niedostępna i otrzymałam od niego wiadomość, że więcej białych nie będzie. Teraz myślę, że dobrze się stalo, bo czarna jest piękna.

Planuję nagrać dla Was filmik na temat mojego pierwszego wrażenia, w którym pokażę dokładnie, z czego się składa ta wyciskarka, jak działa oraz różnicę pomiedzy nią a sokowirówką, tylko że nigdy wcześniej nie nagrywałam filmów, więc nie wiem ile czasu mi to zajmie:) W każdym razie na pewno wiele recenzji na temat tej wyciskarki się pojawi, w formie filmów lub pisanej.

Wracając do wyciskarki, Hurom HU-100 to wyciskarka wolnoobrotowa, któa pozwala na uzyskanie soku o wysokiej zawartości witamin i enzymów. Za jej pomocą możemy uzyskać soki z różnych owoców, warzyw, trawy pszenicznej oraz mleko z namoczonych wcześniej ziaren soi czy migdałów.


Wyciskarki Hurom są produkowane przez południowokoreańską firmę DongAh założoną w 1974r. Firma ta w 1994r wypuściła na rynek swoje pierwsze jednoślimakowe wyciskarki poziome, jednak poczatkowo nie sprzedawała ich pod własna nazwą DongAh, lecz ograniczyła się do ich masowej produkcji i sprzedaży innym firmom, które sprzedawały je pod swoimi nazwami, jak Omega czy Oscar. Dopiero w 2009r. firma DongAh rozpoczęła sprzedaż wyciskarek pod własną nazwą, jako Hurom (tak więc wyciskarki Hurom, Omega oraz Oscar produkowane są w tych samych fabrykach w Korei Płd i niewiele różnia się miedzy sobą, a tylko występują pod innymi nazwami).

Wyciskarki Hurom zdobyły wiele dyplomów i medali, m.in. Złotą Nagrodę na Miedzynarodowej Wystawie Innowacji w Genewie, Złotą Nagrodę na Miedzynarodowych Targach w Pittsburgu, nagrodę WIPO na Korea Invention Patent Exhibition oraz Złoty Medal na Seoul International Exhibition.


Producent daje nam 10-letnią gwarancję na silnik wyciskarki oraz 5-letnią na części. Jednak przygotowując się do zakupu, poszperałam trochę w internecie pod kątem opinii osób, które kupiły wyciskarkę u tego samego dostawcy co ja, i okazało się, że reklamacje sa często odrzucane z powodu niewłaściwego użycia wyciskarek. Po pierwsze, na spodniej części bębna znajduje się silikonowa wkładka, która podczas mycia urządzenia musi być wysuwana, a potem ponownie umieszczana na swoim miejscu. To ważne, ponieważ jeżeli urządzenie zepsuje się podczas prób wyciskania soku bez wlożonej na miejsce wkładki, gwarancja nie będzie uznana. Poza tym w upublicznionej na necie korespondencji pomiędzy sprzedawcą a klientami, znalazłam takie powody odrzucania reklamacji, jak wrzucanie do wyciskarki owoców z pestkami, tak więc domyślam się, że w razie problemów każdy walczy o swoje:) W każdym razie pamiętajmy, że jeżeli wyciskamy sok z owoców takich jak śliwki, brzoskwinie czy wiśnie, należy najpierw usunąć z nich pestki.

Technologia produkcji soku w wyciskarce Hurom HU-100 polega na dwuetapowym procesie, surowiec jest wstepnie rozdrabniany poprzez miażdżenie a następnie wyciskany jest z niego sok. Wszystko odbywa się przy wolnej prędkości 80 obrotów na minutę, co pozwala uniknąć napowietrzenia soku oraz wytwarzania ciepła niszczącego enzymy zawarte w soku. Mało obrotów wcale nie oznacza powolnego wyciskania, wyciskarka Hurom HU-100 jest szybsza od większości wyciskarek poziomych. Ponadto jej konstrukcja powoduje, że nie musimy popychć surowców, które są wciągane siłą grawitacji.


Wyciskarka jest w pieknym eleganckim czarnym kolorze oraz posiada wygodną rączkę do jej przenoszenia. Jest również wyjątkowo cicha.

Tak że to by było na tyle na początek, a teraz juz uciekam, bo idę robić soki:) Pozdrawiam


Categories: , ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz