Translate

2014/10/06


Czym jest retinol?

Retinol to jeden z najlepiej przebadanych składników kosmetycznych o udokumentowanym działaniu przeciwzmarszczkowym. Jest to nic innego jak inne okreslenie witaminy A, zwanej witaminą młodości. Normalnie organizm sam wytwarza witaminę A z beta-karotenu zawartego w pożywieniu, jednak z upływem lat proces ten słabnie a skóra staje się coraz cieńsza. Retinol stymuluje odnowę komórek, dzięki czemu naskórek ponownie staje się grubszy.

Retinol jest odpowiedni zarówno do cery młodej, tlustej i trądzkiwej, rozjasnia równiez przebarwienia skórne, jak i cery dojrzałej, z oznakami starzenia, przy obniżonej elastyczności i zmarszczkach, gdzyż jako antyoksydant przeciwdziała działaniu wolnych rodników. Jest również polecany w ramach prewencji przeciwzmarszczkowej.

Retinol czyli cząsteczka witaminy A może zostać rozbity na drobniejsze cząsteczki, tzw retinoidy. Róznica między nimi jest taka, że retinol jest formą łagodniejszą, pojawia sie często jako składnik kosmetyków, i jest dostępny bez recepty. Retinoidy jako substancje silniej działające są sprzedawane wyłącznie na receptę. Zarówno podczas stosowania retinolu, jak i retinoidów moga wystąpić podrażnienia, jednak w przypadku tych drugich ryzyko jest o wiele większe. Retinoidy obejmują: Retin- A, tretynoin, Locacid, adapalen oraz tazaroten.

Retinol (wszystkie jego postacie) jest jednym z najlepszych poduktów przeciwzmarszczkowych, jednak nie zastapi on kompleksowej pielęgnacji, która powinna obejmować: filtry przeciwsłoneczne, eksfoliacje kwasami oraz inne antyoksydanty.

Porady dotyczące stosowania produktów z retinolem:

1. Jeżeli dopiero zaczynamy stosować retinol, zaleca się stosowanie go w początkowym okresie co kilka dni, najlepiej zmieszanego z kremem nawilżającym.
2. Badania wykazały, że stosowanie retinolu razem z kwasami AHA/BHA znacząco poprawia jego działanie.
3. Jeżeli stosujemy produkty z retinolem w ciągu dnia, pamiętajmy o filtrach przeciwsłonecznych.
4. Kremy z retinolem są skuteczne tylko wtedy, gdy jest ich odpowiednia ilość w kosmetyku. Minimalna dawka to 0,25g czystego retinolu w kosmetyku.

Produkt z retinolem powinien znaleźć się w programie pielęgnacyjnym każdej osoby po 30 roku życia.


Moje doświadczenia z retinolem

Dopiero niedawno, około roku temu, wprowadziłam produkty z retinolem na stałe do mojej pielęgnacji. W chwili obecnej posiadam 3 kosmetyki z retinolem, są to: Retin-A 0,05%, Avene Triacneal oraz Neutrogena Rapid Wrinkle Repair.

1. Retin-A Cream 0,05% Johnson & Johnson to popularny na angielskich stronach kosmetyk polecany jako dostępny online bez recepty (kupiłam go na Amazonie). Produkt ma bardzo dobre opinie na Makeupalley oraz innych portalach i forach. Zawieraz tretinoin, jest dostępny w stężeniu od 0,025% do 0,1%, ja wybrałam 0,05%. Krem, choć posiada dość niską koncentrację retinoidu, jednak jest na tyle silny, że moja skóra po jego użyciu łuszczy się jak u węża. Z tego powodu szczerze mówiąc nie dałam mu zbyt wielu szans i po kilkukrotnym zastosowaniu odstawiłam go na bok.  Nie miałam cierpliwości, aby czekać na rezultaty jego działania, musiałabym chyba zamknąć się w domu na tydzień:) Łuszcząca sie skóra nie wyglada estetycznie po nałożeniu makijażu. Jednak przyznam się, że gdy pisząc tego posta zajrzałam ponownie na opinie na Makeupalley, znów nabrałam ochoty, aby go używać. Większość osob pisze o wspaniałych widocznych rezultatach, jak: zmniejszone pory, wygładzona skóra, pozbycie się zaskórników itd. Chyba więc dam mu kolejną szansę. 

2. Avene Triacneal jest to jedyny krem z retinolem, ktory znam i stosuję od dość dawna. W tej chwili kupilłam kolejne, chyba moje trzecie lub czwarte już opakowanie, z tym że nie jest to produkt, który zawsze posiadam, przeważnie pomiędzy kolejnymi tubkami  robię kilka miesięcy przerwy, aż znów sobie o nim przypomnę. 

Krem jest rekomendowany jako produkt na niedoskonalości i zmiany trądzikowe, jednak z powodu posiadanego w swoim składzie retinolu, jest popluarny również jako krem przeciwzmarszczkowy.
Posiada w składzie: 
- przeciwzapalny kompleks efectiose- innowacyjny składnik, który zmniejsza wytwarzanie związków odpowiedzialnych za powstawanie grudek i krostek,
- retinaldehyd w stężeniu 0,1% - ogranicza ilość zaskórników oraz posiada właściwości przeciwzmarszczkowe,
- kwas glikolowy w stężeniu 6%, który dzięki właściwościom złuszczającym spłyca blizny potrądzikowe, wygładza powierzchnię skóry oraz ułatwia przenikanie substancji aktywnych w głąb naskórka,
- wodę termalną Avene, która koi i łagodzi podrażnenia.

Produkt należy nakladać w oczyszczona skóre wieczorem 1-2 razy w tygodniu. Uwielbiam uczucie, jakie daje ten produkt po nałożeniu go na skórę,czyli pieczenie i szczypanie. Wyznaję zasadę, że jeśli boli, to działa. Jeżeli nałożymy go na jakies wypryski czy rany, trudno wręcz to szczypanie wytrzymać. Krem ma lekko pomarańczową barwę i nie nadaje się pod makijaż. Zawsze po jego nałożeniu odczekuję pół godziny, a następnie nakładam krem nawilżający.

3. Neutrogena Rapid Wrinkle Repair, produkt, który jak sama nazwa wskazuje, powinien gwałtownie naprawiać zmarszczki. Czy naprawia, nie wiem, ale na pewno hamuje powstawanie kolejnych (jest to mój drugi produkt z retinolem z tej firmy, poprzednio używalam Neutrogena Healthy Skin Anty- Wrinkle Cream, z którego byłam bardzo zadowolona, wspominałam o nim tutaj). W przeciwieństwie do dwóch wyżej omawianych produktów, jest to delikatny, przepięknie pachnący krem nawilżający, bardzo przyjemny w stosowaniu. Po nałożeniu daje uczucie ciepła i mrowienia na twarzy. Krem zawiera unikalną kombinację Retinolu SA, kwasu hialuronowego oraz glukozy. Producent pisze, że krem wygładza nawet bardzo uparte zmarszczki i jest tak efektywny, że 100% kobiet zauważa rezultaty. Ja nie jestem wyjątkiem od tej grupy, również uważam, że jest to świetny produkt, z którym na pewno zaprzyjaźnię się na dlużej :)

A jakie są Wasze ulubione produkty z retinolem?





Categories: ,

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. neutrogena pięknie pachnie to prawda, ale nie widzę jakiś efektów spektaluralnych, stosowałam też visplantis, po miesiącu też ciężko stwierdzić, na pewni rozjaśnił moją cerę :)

    OdpowiedzUsuń